چهارشنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰
انتشار کتابی پژوهش درباره تاثیر قرض‌الحسنه بر زندگی فقرا

کتاب پژوهشی «تاثیر قرض‌الحسنه بر زندگی فقرا» با زیرعنوان «چگونه وام‌های خرد قرض‌الحسنه زندگی فقرا را متحول می‌کند؟» با گردآوری و تالیف محمد ملایی و با مقدمه رضا درمان، مدیر عامل شبکه ملی موسسات نیکوکاری و خیریه، گردآوری و تألیف و در تیراژ ۵۰۰ جلد توسط نشر ایلاف به چاپ رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، تجربه سال‌ها فعالیت خیریه اعانه‌ای برای کمک به فقرا نشان داده است که نتوانسته تاثیری در رفع مشکل فقر آنان داشته باشد چون مشکل اصلی فقرا نداشتن درآمد است که هزینه‌های آنان را پوشش دهد.

محمد ملایی نویسنده کتاب پژوهشی «تاثیر قرض‌الحسنه بر زندگی فقرا» معتقد است: باید الگوی کمک به فقرا در جامعه تغییر کند و با ایجاد اشتغال مشکل فقر آنها را برطرف نمائیم. البته این کار نیز پروسه‌ای طولانی دارد و از حوصله خیرین مستقل خارج است زیرا این کار نیازمند به‌کارگیری دانش، برنامه‌ریزی و پایش مستقیم است.

وی بر این نظر است که برای این‌کار وام‌های خرد قرض‌الحسنه در جهت کمک به خانواده‌هایی که نیازمند سرمایه برای ایجاد اشتغال و خرید لوازم ضروری زندگی هستند، نیازی اساسی است و هرچند در قدم اول این وام‌ها برای ایجاد تحول اندک به نظر می‌رسند اما می‌توان امیدوار بود که این تغییرات کوچک آغازگر تحولی بزرگ در زندگی فقرا باشد. این کار نیازهای ضروری آنها را مرتفع و با سرمایه‌گذاری روی تحصیل فرزندان آن‌ها، خانواده و اجتماع آن‌ها را به مرور از دام فقر نجات می‌دهد.

در کتاب پژوهشی «تاثیر قرض‌الحسنه بر زندگی فقرا» به علل و ریشه‌های تداوم فقر پرداخته و راهکارهای علمی و عملی تجربه شده نیز به صورت گام به گام ارائه شده است. این راهکارها نه تنها فقرا را عزت می‌بخشد بلکه جامعه‌ای توانمند و پویا و شاداب خلق خواهد کرد که هم فقرا و هم ثروتمندان برنده این میدان خواهند بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها